wtorek, 26 kwietnia 2011

Dzień 95 / PIO_TREK

Przed treningiem: Ćwiczenia siłowe ( 6 serii x 3 ćwiczenia x 20 powtórzeń  );

Na trening wybrałem się dzisiaj do Czarnkowa, żeby wykonać interwały na podjazdach. Dojazd do Czarnkowa  spokojnie raczej z bocznym wiatrem. Pierwszy długi podjazd z Lubasza do miejscowości Dębe, później zjazd do Czarnkowa, nawrót i kolejny długi podjazd do miejscowości Dębe, który powtórzyłem pięć razy. Tętno na podjazdach wskoczyło na właściwe tory,  przez co ćwiczenia bolały dzisiaj bardziej niż poprzednio :) Oj bolały !!!
W drodze powrotnej bufet ( napój isostar + baton ) przy sklepie kolegi "Whiskas-a" w Lubaszu. Dalsza droga prowadziła ponownie przez Klempicz, w którym zatrzymałem się na pamiątkowe zdjęcie.

"Niedoszła polska Fokushima"
Ruszając z Klempicza udało mi się schować za TIR-em z wanną żwiru i jadąc szeroką drogą rozwinąłem prędkość 71 km/h dojeżdżając do Piotrowa, gdzie "odpuściłem" ciężarówkę i spokojnie przez Obrzycko dotarłem do Szamotuł. Trening zakończyłem jadąc relaksacyjnie ulicami Grogu Halszki do domu

P.S.
Tylne koło po naprawie toczy się dużo łatwiej, co dało powód do moich przemyśleń na temat oporów toczenia.
Na ich podstawie stwierdzam że; gdy ktoś wymyśli jakiś "super smar" to będzie to kolejny "doping" w rowerach i będzie miał większy wpływ na szybkość poruszania się roweru, niż jego ciężar do którego teraz przywiązuje się taką wagę !!! Co gorsza. O wiele trudniej będzie udowodnić takie wspomaganie. Zresztą takie zrzuty pojawiły się już po adresem Cancellary. Czas pokaże ? Ciekaw jestem waszych opinii na ten temat ?

A3 - Interwały na podjazdach
Po dokładnej rozgrzewce wybierz się na stroma trasę w terenie. Podjazd powinien zajmować około 3 minut. Wykonaj od 4 do 6 podjazdów. Cały czas siedź na siodełku. Częstotliwość pedałowania powinna być wyższa niż zwykle na podjazdach. Odpoczywaj spokojnie pedałując w czasie zjazdu i u podnóża podjazdu przez 3 minuty. w czasie całego ćwiczenia podjazdy w sumie powinny zająć od 9 do 18 minut.

W sumie pokonałem 90,63 km w czasie 2h 52min ze średnią prędkością 31,51 km/h ,
HR śr 146, HR max 174 , Spalone kalorie: 2182 kcal
Temp; 22 °C , Wiatr ; 13 km/h ,

8 komentarzy:

  1. Smary w rowerach stosowano od zawsze… więc to żaden doping tylko następstwo rozwoju technologii w odróżnieniu od silników wspomagających obroty korby… Opory toczenia są odwrotnie proporcjonalne do dbałości o sprzęt. Nie wystarczy umyć i nabłyszczyć opony drogi bracie…

    OdpowiedzUsuń
  2. A i jeszcze jedno! Pokaż mi Tsunami które dotrze do Klempicza... Błąd logiczny Braciszku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. 1.
    Wiadomo że smary trzeba stosować zawsze :) Dotycz także PIO_TRKA :)
    Chodziło mi jednak o to że istnieje jeszcze potężny nieodkryty potencjał w smarach.
    I że kiedyś ktoś odkryje taki smar który bardziej niż dotychczas będzie likwidował opory tarcia. A może już taki smar istnieje ?
    Wagi roweru nie da się obniżać w nieskończoność, i moim zdaniem pójdzie to w kierunku zmniejszenia oporów tarcia.

    2.
    Klempicz czyli niedoszła elektrownia atomowa, a nie Klempicz miejsce dotknięte/nie dotknięte przez tsunami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mogłeś podać dowolną nazwe elektrowni atomowej... ale podałeś nazwe zalanej przez Tsunami i bedącej w nagłówkach gazet... czyli muslałeś o tej konkretnej... a Klempicza raczej morze nie zaleje! Bład logiczny jak by nie patrzyć.

    OdpowiedzUsuń
  5. To co jak chce o czymś napisać.
    To mam Cię pytać,czy to właściwe słowo i mogę go użyć ?
    Chciałem użyć nazwy Fokushima, i nie myślałem o kontekście tsunami, tylko ogólnie jako o elektrowni atomowej.
    "Nie jestem w ciąży !!! A ty mi wmawiasz dziecko w brzuch !!!"
    Czepiasz się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałeś o Tsunami... Ty może sobie nie zdajesz z tego sprawy ale ja wiem że myślałeś o Tsunami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Stosujesz przekaz podprogowy ?
    Tak myślałem o Tsunami!
    Przepraszam że się wypierałem !!!
    O mój GURU, steruj mną !!!

    Tak jestem zdalnie-sterowany :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No wiedzisz i po co ta kłótnia:)

    OdpowiedzUsuń