Przebieg prac przedstawiamy w galerii zdjęć wraz z podpisami.....
Stara korba przed demontażem. |
Odkręcanie śruby zabezpieczającej lewe ramię korby. Następnie odkręcamy imbusem śruby przy ramieniu. |
Korba po zdjęciu lewego ramienia. |
Korbę wybijamy, pukając młotkiem przez drewnianą klapkę w oś korby po lewej stronie ramy. |
Klucz do odkręcania środka suportu (w środku ). |
Główny mechanik przekazuje klucz uczniowi :) |
Odkręcanie środka suportu. |
Rama bez środka suportu. |
Następnie dokładnie czyścimy gwinty w ramie i smarujemy je smarem. |
Nakręcamy pierwszą część suportu z prawej strony ramy. Ilość podkładek zależna od wersji korby. |
Przykręcamy drugą część suportu z lewej strony ramy. |
Wsuwamy delikatnie korbę w środek suportu, i dobijamy delikatnie pukając w korbę młotkiem przez deseczkę. |
Nowa korba zamontowana w środku suportu. |
Smarowanie osi korby, przed założeniem drugiego ramienia. |
Montaż drugiego ramienia korby. |
Dokręcanie ramienia korby. |
Finalne dokręcenie drugiego ramienia korby. |
Nowa korba zamontowana w ramie. |
Dziękuję Mike-owi za kolejną lekcję rowerowej mechaniki i pomoc w wymianie korby oraz za;
"Piwniczne rozmowy facetów" :)
gratuluję! Sprzęt eXTra:)
OdpowiedzUsuńWidać ręke dobrego mechanika Gabora przy zakładaniu poprzednich łożysk bo powierzchnie mufy suportowej pięknie splanowane.
Kiedy zmieniałeś napęd, chodzi mi o łańcuch? Oby się przyjął na nowej korbie..
Właśnie sprawdziłem, i kupowałem w zeszłym roku w kwietniu, wiec łańcuch będzie do wymiany, a kasetę obejrzę, bo szczerze to się nie przyjrzałem.
OdpowiedzUsuńAle masz oko z tym planowaniem i Gaborem.
Pełen podziw ! Co Inżynier, to inżynier :)
P.S.
Przyjemności na nartach ! Uważaj na hydranty :)
Gratuluje zakączenia procesu zmiany grupu na wyższą. Kurde na co teraz będziesz zwalał wine:)
OdpowiedzUsuńWina zawsze leży po środku, czyli między przednim, a tylnym kołem :)
OdpowiedzUsuń