Skupimy się na wymianie linki oraz pancerzy przerzutki tylnej ( z przednią postępujemy tak samo )
oraz poznamy kilka podstawowych informacji na temat regulacji przerzutki.
Ok. Ale najpierw trochę ogólników ...
Pancerze w skutek intensywnego użytkowania ... ( a przecież my prawdziwi kolarze, nie odpuszczamy nawet jak pada lub jest błoto ) ... zapychają się brudem, piachem itp. Powoduje to również korozje samej linki przerzutki.
Podstawowa zasada: Wymieniamy zawsze komplet; linka + pancerze ! Części te zużywają się razem ...
( Tak jak np. łańcuch i kaseta. No chyba ze ktoś stosuje kilka łańcuchów rotacyjnie ) ... więc i razem je wymieniamy.
Jak Wam jakiś mechanik powie, że nie trzeba pancerzy ruszać. To jest dupa wołowa, a nie mechanik.
W tył zwrot na pięcie i do innego serwisu ...
Co do samych pancerzy nie będę się wypowiadał. Jest ich spory wybór i można by książkę o nich napisać.
Ja stosuje oryginalne Shimano. Są tanie, solidne i można je bez stresu kilka razy w sezonie wymienić, nie płacąc za komplet pod dwie stówy.
Ok Przechodzimy do sedna sprawy ...
Wymagane narzędzia:
Przecinak do kabli
Klucze imbusowe
Śrubokręt krzyżakowy
Na początek logika podpowiada, że należało by zdjąć najpierw stary komplet ( pancerze + linka ).
Odcinamy postrzępioną, brudną i powyginaną końcówkę linki, dzięki temu, będzie nam łatwiej ją przez przerzutkę i manetkę wyciągać ...
Stary komplet ... |
... odcinamy poszarpaną końcówkę |
Usuwamy pancerze ... |
... odkręcamy zaślepkę ... |
... usuwamy starą linkę. |
Dodatkowo smarujemy przy okazji manetkę.
Pancerze zostawiamy na wzór ... |
... przy okazji smarujemy manetkę ... |
... i "popracujmy" trochę manetką by smar dotarł wszędzie. |
Komplet nowych pancerzy ... |
... a stare pancerze służą jako wzornik ... |
... by dociąć nowe pancerze ... |
Montujemy nowe pancerz ... |
Nowa linka. |
Śrubę regulacyjną wykręcamy lekko, by mieć zapas na późniejszą regulację |
Wprowadzamy nową linkę ... |
... i przeprowadzamy przez pancerze. |
Mocujemy linkę w przerzutce i dokręcamy. Następnie naciągamy ręcznie by pancerze się ułożyły oraz likwidujemy w ten sposób naturalny luz linki po montażu. Po tej czynności ponownie odkręcamy śrubę mocującą linkę w przerzutce i naciągamy raz jeszcze linkę. Zobaczycie wejdzie minimum 1cm dalej...
Dokręcamy linkę ... |
... naciągamy linkę. |
Obcinamy linkę ... |
... wkręcamy zaślepkę ... |
... i mocujemy zaślepkę. |
Gotowe! Łatwe, szybkie i przyjemne... Powodzenia :)
Mike
tylko zdjęcia poginęły
OdpowiedzUsuń