niedziela, 27 marca 2011

Dzień 75 / PIO_TREK

Przed treningiem: Ćwiczenia siłowe ( 6 serii x 3 ćwiczenia x 20 powtórzeń  );

W ostatnim dniu "tygodnia regeneracji" postanowiłem sprawdzić jaka formą "mniej-więcej" dysponuję.  Wybrałem się do Czarnkowa aby wykonać interwały na podjazdach. Dojazd do Czarnkowa szybko ale spokojnie i z wiatrem. Pierwszy długi podjazd z Lubasza do miejscowości Dębe, później zjazd do Czarnkowa, nawrót i kolejny długi podjazd do miejscowości Dębe, który powtórzyłem cztery razy.
W drodze powrotnej bufet ( napój+batony ) przy pomniku w lesie przed Klempiczem. Dalsza droga to dojazd do Obrzycka i początek 30 minutowego rozjazdu zakończonego na ulicach Szamotuł i powrót do domu.

Trek w trakcie bufetu...
Po treningu nie wiem co myśleć o swojej aktualnej formie ?
Jazda na płaskim wypada dobrze. Udaje mi się bez problemu utrzymywać prędkości powyżej 30 km/h nawet pod wiatr przy wartościach tętna S2 ( 139- 151 ). Ćwiczenia siłowe zaowocowały wzmocnieniem pleców, dzięki czemu mogę cały trening przejechać w dolnym chwycie, nawet mimo znacznemu podniesieniu wysokości siodełka.
Natomiast na dzisiejszych podjazdach założeniem było tętno w strefie S5b ( 174-179 ), którego nie udało się niestety osiągnąć. Nie wiem może jechałem zbyt asekuracyjnie, mając w głowie kolejne podjazdy ?
Ale to chyba nie to. Po prostu nie mogłem "wbić" się na wyższe tętno! Jest to trochę dziwne, zwłaszcza po całym tygodniu regeneracji. Ogólnie nie czuję się zmęczony i wyczerpany więc tętno powinno bez problemu skoczyć wyżej ! Myślę że może to być spowodowane przesiadką z roweru spinningowego na tradycyjny oraz zmianą pozycji na rowerze (siodełko wyżej o 1.5cm). Czas pokarze ?
Mam nadzieję że organizm szybko zaadoptuje się do nowych warunków i wszystko będzie ok.

A3 - Interwały na podjazdach

Po dokładnej rozgrzewce wybierz się na stroma trasę w terenie. Podjazd powinien zajmować około 3 minut. Wykonaj od 4 do 6 podjazdów. Cały czas siedź na siodełku. Częstotliwość pedałowania powinna być wyższa niż zwykle na podjazdach. Intensywność w strefie tętna 5b ( 174-179 ). odpoczywaj spokojnie pedałując w czasie zjazdu i u podnóża podjazdu przez 3 minuty. w czasie całego ćwiczenia podjazdy w sumie powinny zająć od 9 do 18 minut.

W sumie pokonałem 91,62 km w czasie 3h ze średnią prędkością 30,50 km/h ,
HR śr 137, HR max 164 , Spalone kalorie: 1748 kcal
Temp; 4 °C , Wiatr ; 18 km/h ,

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz