środa, 16 marca 2011

Bohater...ep. 1 / Mike

"Bohater – osoba, która odznaczyła się niezwykłymi czynami, męstwem i ofiarnością dla innych ludzi.  Nazwa ma pochodzenie irańskie – bahadur, mężny, atleta itp., węgierskie bátor – dzielny, stąd nazwisko króla Stefana Batorego. W języku staropolskim odpowiednikiem było słowo gardzina, podobnie w czeskim i słowackim hrdina.

Osoby będące bohaterami często doczekują się poświęconych im dzieł literackich, opowieści w postaci legend, mitów czy epopei. W wielu przypadkach opisywani bohaterowie nie musieli w ogóle istnieć w rzeczywistości, lub ich istnienie jest wątpliwe.

Istniejący w zachowanych w kulturze dziełach czy opowieściach bohaterowie są zazwyczaj osobami, które działają zgodnie z przyjętymi imperatywami kulturowymi i są wzorcami moralnymi dla społeczności. Pełnią także często funkcję wychowawczą w socjalizacji jednostki. W mitologiach bohaterowie są osobami, które zazwyczaj potrafią dokonać czynów, jakie przysługują tylko bogom."
Źródło http://www.wikipedia.pl/

Jestem dumny że znam jednego bohatera...

Twój Gregorio : )

2 komentarze:

  1. Piękne zdjęcie! Ja też jestem dumna, że znam bohatera! I tu nasuwa się myśl: Czy bohater jest dumny że zna Nas?!

    OdpowiedzUsuń
  2. "Chwała tego świata przemija, i to nie ona nadaje życiu sens. Dzieje się tak za sprawą naszych wyborów, dokonywanych zgodnie z powołaniem, wiarą w ideały i wolą ich bronienia. Każdy gra główną rolę w swoim życiu, i to właśnie anonimowi bohaterowie pozostawiają najtrwalszy ślad."

    Paulo Coelho

    P.S.
    To ja dziękuję że Jesteście.
    I ze los skrzyżował nasze drogi, mam nadzieję że nigdy już się nie rozejdą :)
    Na Twoje pytanie Aniu, nie mogę odpowiedzieć, bo mnie nie dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń