poniedziałek, 30 maja 2011

Dzień 117 / PIO_TREK

Nie miałem dzisiaj pomysłu na trening. Od rana zastanawiałem się czy iść na "szosę", czy na "górala".
Ze względu na wysoka temperaturę powietrza postanowiłem wybrać się na trening do lasu by choć trochę schować się przed słońcem.
W samo południ wskoczyłem na "Mariana" i podążyliśmy wspólnie przez;

Szamotuły - Jastrowo - Ostrolesie - Koźle - Zajączkowo - Ostroróg - Rudki - Jastrowo - Szamotuły

W ramach doświadczenia postanowiłem dzisiaj obniżyć ciśnienie w oponach do 2.0 atmosfery i sprawdzić jaki to będzie miało wpływ na jazdę po piachu. Wprawdzie na polecanym przez Zbyszka filmie o Mai Włoszczowskiej, jeździ ona na ciśnieniu 1.7 atmosfery, ale przy mojej wadze raczej by się to nie sprawdziło
( dobicie dętki pewne ).
Test wypadł pozytywnie ponieważ straty w prędkości na twardej nawierzchni nie są zbyt duże, za to zysk w prowadzeniu  i jeździe roweru po piachu jest odczuwalny. Opony Geax Gato mimo że nie przeznaczone na piach to przy niższym ciśnieniu już w nim tak nie grzęzną.

Do Zajączkowa dotarłem stałą trasą lasami przez Ostrolesie i Koźle. Natomiast Z Zajączkowa pojechałem żółtym szlakiem do Ostroroga. Szlak poprowadzony jest przez ciekawą okolicę,a miejscami wygląda na zupełnie nie uczęszczany i zarośnięty. Były odcinki tak zarośnięte że cały czas musiałem jechać w pozycji aerodynamicznej, bo inaczej krzaki cały czas by mnie "policzkowały" i nie wiem czy bym to przeżył :)
Po około godzinie jazdy zatrzymałem się na bufet ( isostar + baton zbożowy ) i wykonałem telefon do przyjaciela ..., a także wykonałem serię zdjęć ...



"Marian" wystraszył się zaskrońca ... :)
Po bufecie ruszyłem w dalszą drogę i dotarłem do Ostroroga, by następnie wjechać na czarny szlak i przez Rudki i Jastrowo wrócić do Szamotuł.

W czasie treningu w miejscach gdzie występowała w miarę twarda nawierzchnia, wykonałem parę tempówek i sprintów.

W sumie pokonałem 52,43 km w czasie 2h 01min ze średnią prędkością 26,02 km/h ,
HR śr 143 , HR max 169 , Spalone kalorie: 1559 kcal
Temp; 29 °C , Wiatr ; 19 km/h

1 komentarz: