poniedziałek, 30 stycznia 2012

Dzień 36 / S3 w mroźnej pogodzie / PIO_TREK

Wczoraj zakończył się tydzień regeneracji, więc pora wziąć się do roboty. Na dzień dzisiejszy zaplanowane miałem 1,5h w trakcie których do wykonania miałem ćwiczenie S3 - zablokowane przełożenie.

"Wykonuj to ćwiczenie na rowerze szosowym, tak byś na swoim poziomie siły mógł swobodnie pedałować z częstotliwością 90 obrotów na minutę lub większą na płaskiej nawierzchni przy bezwietrznej pogodzie. Używaj niskiego przełożenia z tyłu na kasecie ( 19-22 ), a na korbie dużego (  39-42 ). Jeśli trenujesz nie dłużej niż dwa lata nie wykonuj tego ćwiczenia. Zaczynaj od jazdy po płaski i stopniowo dodawaj lekkie wzniesienia. Intensywność powinna mieścić się w strefie  tętna 2 do 3. Ten trening dotyczy wielu cech: wytrzymałości, siły oraz umiejętności szybkościowych."

Mimo mrozu za oknem postanowiłem wykonać ten trening na świeżym powietrzu. Ubrałem się na cebulę, wsiadłem na rower szosowy i ruszyłem przez Obrzycko w kierunku Wronek ...

Na początek jak zwykle 15 minut rozgrzewki w pierwszej strefie ( 112-138 ) spokojny wyjazd z miasta. Następnie na zablokowanym przełożeniu przejechałem 25 minut w zakresie stref 2 i 3 ( 139-158 ), po czym przez 10 minut odpocząłem w pierwszej strefie i powtórzyłem 25 minutowa jazdę na zblokowanym przełożeniu w zakresie stref 2 i 3 , i znowu odpocząłem przez 10 minut. Na koniec jeszcze raz przez 5 minut jechałem z zablokowanym przełożeniem w zakresie stref 2 i 3. Cały trening zakończyłem 13 minutowym rozjazdem.

Kiedy zatrzymałem się przy garażu okazało się że jechałem dzisiaj nie tylko z zablokowany przełożeniem, ale także z trącym o obręcz tylnego koła, klockiem hamulcowym. Oczywiście w czasie treningu cięższą jazdę przypisałem wiatrowi i mroźnemu powietrzu :)

Ogólnie jak na pięciostopniowy mróz jechało mi się dzisiaj bardzo przyjemnie, oczywiście pomijając zadane na dzisiaj ćwiczenie.

Ślad treningu;
http://www.sports-tracker.com/#/workout/Piotrek19754/60gum3skdbt7ierq

W sumie pokonałem 44,00km w czasie 1h 42min 40sek ze średnią prędkością 26,10 km/h
HR śr. 150 , HR max. 168. Spalone kalorie; 1618 kcal , Przewyższenie; 210m,
Kadencja śr.- brak czujnika. Temp. śr. -5 st. C.

3 komentarze:

  1. Pozwole sobie zwrócić uwage na fakt iż w naszej szerokości geograficznej pojęcie bezwietrznej pogody nie istnieje!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli więc nie ma u nas bezwietrznej pogody, to nie mogę wykonywać ćwiczenia S3 ??? Musze porozmawiać o tym z trenerem :)

    P.S.
    Definicja jest cytatem z książki według której trenujemy! Więc ???

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ Bracie ja tylko zwróciłem uwage na błąd logiczny... Wykonuj, Wykonuj.. czyń sobie scene MTB poddaną:)

    OdpowiedzUsuń