sobota, 11 czerwca 2011

Dzień 124 / PIO_TREK

Po wczorajszej "czasówce" postanowiłem urządzić sobie dzisiaj wycieczkę krajoznawczą do miejsca którego wczesniej nie odwiedzałem. Studiując mapę w oko wpadły mi okolice Obornik, a dokładniej szlak rowerowy nad rzeką Wełną. Dzisiejsza trasę wyznaczyły miejscowości;

Szamotuły - Urbanie - Oborniki - Rudki - Kowanówko - Jaracz - Rożnowo - Oborniki - Obiezierze - Górka - Gąsawy

W samo południe, wskoczyłem na "Mariana" i ścieżką rowerową dojechałem do Obornik. Nie miałem ze soba mapy, a trase starałem sie zapamiętać spoglądając na nią w domu przed wyjazdem :) Niestety szlak rowerowy za Obornikami w stroną na Czarnków jest bardzo słabo oznakowany, żeby nie powiedzieć że wcale. Dość dużo czasu zajeło mi zanim go znalazłem. Skręciłem w prawo w kierunku Rudek i wjechałem do lasu ...
"Marian" oparty o przyszłe meble Ikea :)
... a szlak doprowadził mnie nad rzekę Wełnę. Bardzo zauroczyło mnie to miejsce i napewno wrócę tu razem z Mike-m. Jesli nie na rowerach to napewno w kajakach :)

"Marian" nad Wełną.
Rozgladając sie na prawo i lewo, podziwiając piękne okoliczności przyrody jechałem przed siebie pokonując kolejne kilometry. W pewnym momencie szlak doprowadził mnie do Mogił Rożnowskich, rozsianych po okoliczny lasach. Spoczywa w nich 12000 !!! ofiar zamordowanych przez niemców w czasie drugiej wojny światowej. Nigdy wczesniej nie słyszałem o tych mogiłach, i nie spodziewałem się że tylu ludzi gineło w naszych okolicach :(

Wojna to straszna rzecz ! Cieszmy się wolnością ...


Kapliczka przy Mogiłach Rożnowskich.
Po krótkim przystanku ruszyłem dalej i przez Jaracz dojechałem do Rożnowa, gdzie zakończyłem dzisiejszą przygodę z leśnymi duktami. Następnie wjechałem na krajową "11" i skierowałem się do Obornik.
Żeby nie wracać tą samą dogą do Szamotuł, z Obornik pojechałem przez Obiezierze do Górki.
W rodzinnej wsi mojego taty skreciłęm w polną drogę i przez Gąsawy wróciłem do grodu Halszki, kończąc wspaniałą wycieczkę.

W sumie pokonałem 68,70 km w czasie 2h 37min 32sek ze średnią prędkością 26,16 km/h ,
HR śr 125 , HR max 157 , Spalone kalorie: 1583 kcal
Temp; 23 °C , Wiatr: płn.-zach. o prędkości 11 km/h

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz