środa, 28 grudnia 2011

Dzień 14 / Test tętna na progu mleczanowym - nr 1 / PIO_TREK

Po czterech dniach całkowitego odpoczynku od roweru, powoli zaczynam planowanie treningów na rok 2012. Żeby treningi miały sens jak zwykle postanowiłem wyznaczyć strefy tętna na podstawie "Testu tętna na progu mleczanowym".

Test przeprowadziłem dzisiaj na rowerze stacjonarnym zgodnie z procedura zawartą w książce Joe Friel-a "Biblia treningu kolarza górskiego". Samopoczucie bardzo dobre, sen bardzo dobry, śniadanie tak jak zwykle przed treningiem ...

W moim wykonaniu wyglądało to dzisiaj następująco:
  1. 15 minut rozgrzewki bez obciążenia , ostatnie minuty rozgrzewki to regulacja obciążenia tak aby odzwierciedlało jazdę po płaskim terenie.
  2. 30 minut testu (równa szybka jazda z "wymuszonym oddechem" w tempie wyścigowym ) Moje tętno osiągneło wartość maksymalną 186, choć nie było to moje realne tętno maksymalne, bo nie o to w tym teście chodzi.
  3. 15 minut rozjazdu z tętnem do 140 ud/min
Wartości tętna i kalorii mierzone w czasie ostatnich 20 minut testu. W czasie całego treningu pulsometr nie przerywał ani nie wariował. Przejechałem 20 minut ze średnim tętnem 184 ud/min i w trakcie jazdy mnie nie odcięło. Podczas 30 minut testu tętno średnie wyszło 182 ud/min. Z każdą upływającą minutą jechało mi się coraz trudniej, ale to chyba nie powinno dziwić :)

Odnosząc je do tabeli w książce Joe Friel-a "Biblia treningu kolarza górskiego" i biorąc pod uwagę tętno średnie "182", w tabeli dla tej wartości znajdziemy tętno maksymalne "194", a więc takie jakie osiągnąłem finiszując na mecie maratonu w Kole, kiedy to w ubiegłym sezonie osiągnąłem swoje tętno maksymalne.

Wartości dzisiejszego testu przyjmuje do wiadomości jednak dopiero po jego powtórzeniu wyciągnę odpowiednie wnioski, a raczej wyciągnie je "Nowy Trener Koordynator" :) Jak go znam to będzie miał wiele uwag i powie ze dzisiejszy test jest nic nie wart :( No cóż przyjdzie mi pomęczyć się raz jeszcze :(

Jutro godzina spokojnej jazdy, a następnie kolejne "cztery" dni odpoczynku i powtórzenie testu ...

Wyniki testu PIO_TREK ; HR max. 186. HR śr. 182. Spalone kalorie: 703 kcal.

2 komentarze:

  1. Nowy Trener Koordynator

    dobra aluzja:)))


    Ja ze współpracy z trenerem jestem naprawdę zadowolony ! Kto Cię trenuje Piotrek??

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybacz Wojtek, ale nie mogę powiedzieć, bo to dopiero początek współpracy !

    Ale nazwisko pewnie kojarzysz :)

    OdpowiedzUsuń