środa, 11 kwietnia 2012

New shoes for "Marian' / PIO_TREK

Wczoraj kiedy byłem cały dzień na służbie przyszła długo wyczekiwana paczka z częściami rowerowymi. Dlatego dzisiaj kiedy wróciłem do domu, od razu zabrałem się za montaż nowych dętek i  opon do "Mariana".
Przed montażem, z ciekawości dokonałem warzenia opon Continental RaceKing - RaceSport, bo zamawiając je w Bikestacji poprosiłem o przysłanie jak najlżejszych. Wynik okazał się chyba nie najgorszy, jak na opony wzmacniane a dokładniej mocniejsze o 30% od wersji Supersonic ...


Następnie przyszła pora na montaż opon na kołach i krótką przejażdżkę po podwórku ...

"Marian" z nowymi oponami 2.2  :)
Ale balon !
Nowe opony prezentują się naprawdę bojowo! I już krótka przejażdżka po podwórku potwierdziła ich "legendarne" właściwości tłumiąco-amortyzujące opisywane na forach rowerowych.

Niestety dzisiaj w planie treningowym miałem ćwiczenie A2 czyli piramidę interwałową, które trener polecił mi wykonać na rowerze szosowym. Tak wiec na pierwsza przejażdżkę muszę jeszcze poczekać.

Wychodząc na przeciw pytaniom ...
Celowo kupiłem wersję wzmacnianą i zamontowałem ją z dętkami. Wersja Supersonic ma delikatniejsze ścianki boczne przez co bardziej narażona jest na przebicia. Natomiast wersja "tubelles" z mleczkiem jest cięższa niż opona z dętką, dlatego wybór padł na RaceSport i dętki.
RaceSport wybrałem także ze względu na ich bieżnik, który podobno doskonale radzi sobie z piachem i szutrem. Dlatego powinien być optymalnym wyborem na nasze wielkopolskie szlaki, oczywiście pod warunkiem że będzie sucho :)

Czas pokarze, czy był to trafny wybór?

3 komentarze:

  1. Świetnie rower wygląda, wg mnie o wiele lepiej niż z geaxami. No i balon też dobry, tak samo miałem w moich race kingach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe czy faktycznie są takie dobre na suchych nawierzchniach? Jeździłeś na nich Wojtek?

    OdpowiedzUsuń
  3. Są rewelacyjne ale tylko przy odpowiednim ciśnieniu, w teren ciśnienie ma być niskie, wtedy bardzo ładnie tłumią wszelkie korzenie itd.

    OdpowiedzUsuń