niedziela, 13 listopada 2011

Wiadukty w Nojewie / Mike

Miałem do końca listopada nie wsiadać na rower, ale pogoda jest tak cudowna że wręcz głupio jej nie wykorzystać. Wczoraj zafundowałem sobie wycieczkę turystyczno-krajoznawcza. Postanowiłem zwiedzić ceglane wiadukty kolejowe w okolicach Nojewa. Setki razy przejeżdżałem tam na treningu, ale nigdy nie przyjrzałem się im bliżej….
Po śniadanku i kawie ubrałem się ( długie spodnie na górze bielizna termo i kurtka, do plecaka wrzuciłem kamizelkę, cieplejsze rękawiczki i ocieplacze na buty ) wsiadłem na górala i ruszyłem w drogę. Wiatr miałem w plecy więc pierwsze kilometry mijały szybko i bez większego wysiłku. Za Bininem wiatr miałem już z boku i kilka podjazdów przed sobą. Postanowiłem sprawdzić jak tam z formą, a raczej z jej spodkiem :) Podkręciłem nieco tempo i wszedłem na wyższe tętno. Jak na okres odpoczynku po sezonie nie jest tak źle. Moc i siła na całkiem przyzwoitym poziomie, nie jest to wydolność z szczytu ale jestem pozytywnie zaskoczony  samopoczuciem.

Po dojeździe na miejsce rozpocząłem eksploracje.
Wiadukty leżą na nieczynnej już linii kolejowej nr 368 ( długość 56km rozstaw szyn 1435mm ) wiodącej z Szamotuł do Międzychodu. Wybudowana w 1907r. Wiedzie przez przepiękne tereny Wielkopolski.
Jest również bardzo ciekawa pod względem architektonicznym, poza wiaduktami na których wczoraj byłem jest jeszcze jeden znacznie bardziej okazały w Chrzypsku Małym ( informacje i fotki znajdziecie w jednym z starszych postów Pio_trka ). Podróż nią musiała być ciekawym przeżyciem.  Wzdłuż  linii nadal znajdują się elementy infrastruktury kolejowej, takie jak zwrotnice, sygnalizacja, wieża ciśnień z 1908r znajdująca się na stacji w Nojewie, system linowy zintegrowany z sygnalizacją itp.

Pio_Trek pewnie napisze że Ameryki nie odkryłem i że On już je dawno widział i że wiadukt w Chrzypski Małym to jest wiadukt! Ale na mnie wczorajsza wycieczka zrobiła ogromne wrażenie. No i ta przepiękna pogoda.
Powrót do domu pod wiar… ale w lesie było całkiem znośnie.

Przed wczoraj byłem na spacerze w rezerwacie Dołęga nad Wartą wrzucam więc parę fotek z tego spacerku…
3:07:12 brutto
Hr avg 149, Hr max 178, dist 61.4km, spd avg 24.6km/h, cad avg 97, asc 155m, kcal 2286, zmęczenie 6

Galeria fotek z Nojewa




















Galeria fotek znad Warty ...









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz