sobota, 27 listopada 2010

Test tętna na progu mleczanowym 2. / PIO_TREK / ...a miało być tak pięknie.

  Ze względu na wtorkowe zajęcia sportowe w pracy ( 1,5h piłki nożnej na niskim poziomie, ale wysokim tętnie) byłem zmuszony odpocząć i przesunąć zaplanowany na środę test.  Odpocząłem więc 4 dni i przystąpiłem do testu w sobotnie południe.

Warunki identyczne jak przed tygodniem.I w moim wykonaniu wyglądało to dzisiaj następująco:

20 minut rozgrzewki bez obciążenia , ostatnie minuty rozgrzewki to regulacja obciążenia tak aby odzwierciedlało jazdę po płaskim terenie

30 minut testu (równa szybka jazda z "wymuszonym oddechem" w tempie wyścigowym )

30 minut rozjazdu z tętnem do 130 ud/min

  Wartości tętna i kalorii mierzone w czasie ostatnich 20 minut testu. W czasie całego treningu pulsometr nie przerywał ani nie wariował. Osiągniętymi wynikami jestem trochę rozczarowany, bo po pierwszym teście widziałem już siebie w PRO_TOURZE :) Niestety okazało się że guru Mike znów ma rację, wyniki dzisiejszego testu znacznie różnią się od poprzedniego. I już nigdy nie dowiem się dlaczego. Przejechałem 20 minut ze średnim tętnem HR śr. 173 ud/min i  nie odcięło mnie w trakcie,  choć dzisiaj było znacznie ciężej jak przed tygodniem. Jedyną różnicą było to że dzisiaj w ostatniej minucie nie jechałem starając się dojść do swojego tętna maksymalnego.
Zmęczenie mocne 9 w skali 1-10.

Wyniki testu PIO_TREK ; HR max. 178. HR śr. 173. Spalone kalorie: 350 kcal.

  Zgodnie z przypuszczeniami Mike-a przyjąć należy, że dzisiejsze wyniki bardziej odzwierciedlają moje możliwości.  Odnosząc je do tabeli w książce Joe Friel-a "Biblia treningu kolarza górskiego" moje strefy treningowe wyglądać będą następująco:

Strefa 1   - HR 112-138
Strefa 2   - HR 139-151
Strefa 3   - HR 152-158
Strefa 4   - HR 159-169
Strefa 5a - HR 170-173
Strefa 5b - HR 174-179
Strefa 5c - HR 180-186

Strefa 1          - regeneracja
Strefa 2          - intensywność niska
Strefy 3 i 4     - intensywność średnia
Strefa 5a        - tętno na progu mleczanowym
Strefy 5b i 5c - intensywność wysoka

Wszelkie komentarze i spostrzeżenia mile widziane. Nawet te: "a nie mówiłem" :)

1 komentarz:

  1. Nie napisze a nie mówiłem:) Poprostu coś było nie tak z tym wynikiem. Jezeli w sezonie na wyścigach wychodziło ci średnie 176 to wynik 187 ni jak nie pasował! Teraz tetno 173 wydaje sie prawidłowe. Trenuj w oparciu o ten wynik a sie nie zajadziesz i rozwiniesz swoje umiejetnosci. Po okresie rozbudowy 1 zrób test ponownie założe się ze tetno na progu wzrośnie do 175-177.

    OdpowiedzUsuń